Tak, už se konečně můžu pochlubit :-)

26.10.2015 19:55

Letošní jaro jsem zahájil kurzem na mysliveckého hospodáře. Dlouho jsem se rozhodoval zda zkoušky mám zkusit nebo počkat až budu starší. Od kolegů co již zkoušky mají jsem věděl, že to není žádná sranda. No nic dal jsem se do boje.

Přihlášených bylo 10 odvážlivců. Nejprve jsme měli 4 dny společnou teorii. Poté následovala  praxe. Já ji vykonával u VLS ČR s.p. lesní správa Lipník. Po celou dobu praxe jsem se připravoval na zkoušky. Bylo to pro mě  "příležitostného čtenáře" hodně těžké. Zákony, ustanovení a vypracování okruhu otázek mi dalo opravdu zabrat. Takže i na posed mi dělali společnost lejstra složená v kapse. S kamarádem Rudou (mimochodem mým mistrem z učňáku) jsme se v závěru přípravy sešli a ještě si vzájemně doladili nejasnosti.

V sobotu 10.10.15 jsme měli písemné zkoušky. Ke zkouškám nás dorazilo 9. Můj nejdelší výkon psát 3 hodiny. S tím co jsem napsal jsem byl spokojen. Nejvíce jsem se obával vypočítávání odstřelu zvěře na roky dopředu. Zda byla s našimi písemnými výkony spokojena i komise, jsme se bohužel nedozvěděli.

Další příprava a blížící se termín ústních zkoušek.

Opět v sobotu, tentokrát  24.10.15 jsem pln nervozity dorazil ke složení ústních zkoušek. Pocity po těle byly opravdu různorodé. Ani si nepamatuji, kdy jsem  byl naposledy tak nervózní. Na řadu jsem přišel po obědě komise, jako 4 v pořadí. Zkoušející probrali písemnou zkoušku, dovysvětlil jsem co po mě bylo požadováno a zodpověděl několik dalších otázek. Ani mi nepřišlo, že jsem byl u zkoušky přes hodinu. A pocity... opět smíšené. Trochu to ze mne opadlo, že jsem si mohl dát, alespoň oběd. Nastalo dlouhé čekání než ústní zkoušky složí i ostatní. Celkové vyhodnocení bylo až po 6 hodině večer.

Jsme "pašáci" všichni jsme PROSPĚLI.  Potvrzení o úspěšném složení zkoušek je umístěno na úvodní straně v hlavním sloupci pod odkazem - myslivecký hospodář.

Pro mě osobně, mou přítelkyni a rodinu, kteří mě v mém počínání podporují, je to velký úspěch. Věřím, že i děda tam nahoře se raduje.

A takový je život, smutek ze ztráty Renssynky musí vystřídat, alespoň na chvilku radost z něčeho jiného. 

Chtělo by to něco za odměnu :-). Ano radost si udělám a tento týden rozšířím svůj arzenál v trezoru.